streda 28. januára 2015

Vzdelanosť v slove

Často krát sa mi stáva že moje rozhodnutie neisť na vysokú školu ľutujem. Všetci moji kamaráti sú na nejakej a dávajú mi pociťovať že sme na inej úrovni i keď je pravda že všeobecný prehľad mám lepší.
Ako to vyzerá?
http://quantrikinhdoanh.com.vn/wp-content/uploads/2013/09/Einstein-genius.jpegAkurát nedávno som mala debatu s partiou a dali mi otázku. Odpovedala som na ňu správne ale i tak to bolo komentované ako že to je zlé lebo som nepovedala všetko. To beriem ,však to neštudujem ale i tak tá arogancia v očiach ma troška zamrzela.
Každý máme iné vzdelanie a ja za to nemôžem že moje nikoho nezaujíma. Keby som im začala rozprávať o spojitosti kresťanstva s Islamom asi by zaspali :D.  
Kozmetika a kaderníctvo je pre povrchné a blbé babenky.
Toto som počula veľakrát. Áno išla som na učňovku a po maturite som si dala rozšírenie na kozmetiku. Tým pádom 7 rokov študujem zloženie vlasov, kože a kozmetických výrobkov. Povrchné? Oki  zrátajte si prácu a fyzický aj psychický kontakt so zákazníkom ktorého nepoznáte a máme mu spraviť na hlave dielo korím sa môže pýšiť jak v práci , tak i na plese.
Práca tiež zahŕňa zaujatie. Musím sa vedieť rozprávať s univerzitným profesorom aj s murárom o minulo týždennej zabíjačke.  Možno sa to nezdá ale v salónoch sa ľudia nebavia iba o vlasoch či make-upe. Máme tu širokú škálu témat.


http://andwhithernow.blox.pl/resource/tumblr_lkgaqihSwU1qb3c6ao1_500.gifPrečo ma to trápi?
Lebo sa nepovažujem za blbú. A verím že veľa ľudí čo nechceli ísť na Výšku nie sú hlúpi len inak uvažujú. Možno nemajú len peniaze alebo  nevedia si predstaviť ďalšie tri roky v škole. Nie všetky skoré mamičky to neplánujú ( poznám také) a nie všetci murári chceli byť niečo iné ako to.
Má to isté výhody. Istejšia práca a viac času si zarobiť a vypracovať sa. Počas voľného času sa dá čítať román a nie skriptá.

Prečo vzdelanosť v slove?
. Nadpis som dala preto lebo som bola vychovávaná otcom, ktorého všeobecné vzdelanie je nadpriemerné. Keď som robila ako malá IQ test u psychologičky aby zistili či som zaostalá ( no čo? Chceli ma byrokratický pedagógovia dať do pomocnej školy , lebo som sa pomalšie učila slovenčinu a matematiku) , tak zistili že mám o tri body vyššie IQ ako je priemer a všeobecne som nadpriemerne sčítaná. Mala som 12 a prepadal som s niekoľkých predmetov.  Môj problém bol ten že môj tatko rozprával o astronómií, Napoleonovi alebo aj o geológií tak pútavo že som viac strebávala toto ako učiteľov. Okrem toho nikdy som nebola matematický typ. Aj s Fyziky som sa radšej vykecala ako by som mala chladne počítať.
 Vzdelanosť v slove znamená rozprávať pútavo a i keď to človek pojme po svojom tak by sa to možno malo opraviť alebo doplniť ale nie kritizovať
http://polopate.sk/wp-content/uploads/2014/04/222-e1398182059145.pngĽutujem to že nebudem mať titul?
Ja osobne nie. Som snáď dosť šikovná aby som sa vedela presadiť.  Stále sa mám čo učiť a skúšať a to ma ženie dopredu. Načo? Prosím Vás načo budú mať všetci titul a žiadnu kreativitu? Je to iba vec hodnotenia ale podľa mňa by to malo väčšiu váhu keby to nechcel každý. Snaha je to čo človeka posunie dopredu. Vysoká sa dá dorobiť poprípade ak ponúknu kariérni postup.
Ponaučenie:
Nepovinšujte sa nad niekým lebo je troška pod vami. Kto vie? Možno má potenciál aby zmenil svet a svet len čaká kým vystúpi s davu. Buďte hrdí na to kto ste a vzdelávajte sa svojím tempom a hlavne s láskou.  Ak chcete byť lekárom... do toho Ak chcete šiť šaty... do toho a ak neviete čo ďalej.... skúste všetko a čo vás chytí to robte. Good Luck.


Čo si myslíte? Je Vysoká škola zárukou šťastia? Alebo by sme to mali brať individuálne? Viete si predstaviť svet bez remesiel? A ako vo vašich očiach vyzerajú ľudia bez titulu? 
Zvlášť pri tomto článku som zvedavá na Váš názor

1 komentár:

  1. Mne tento článok pripomenul Čarodejnicu z Portobella. Úžasná kniha od Paula Coleha, nepamätám si presne ten odstavec, ale bolo to asi takto: "Narodil som sa do doby, keď niekto povedal, že k životu treba vysokú školu. A tak svet prichádza o básnikov, maliarov, filozofov a murárov." Všetci majú predstavu, že ručná práca je pod úroveň a navyše v nej človek nenájde uplatnenie. Na svete treba aj poriadnych stavbárov, sochárov, murárov, kaderníkov...
    Pripomenulo mi to aj našu dejepisárku, ktorá je neskutočná kocka. Povedz si dátum a ona i vysype všetky udalosti, ktoré sa v ten deň udiali. Lenže má jeden problém. Pri toľkých faktoch sa stáva nudnou a nevie to dostatočne podať...
    Ja osobne teda plánujem dve výšky, aj keď to zvie šialene. Jednu v obore, ktorý ma zaujíma a jednu v tom, ktorom práve študujem. Nemám práve ľahkú školu a žiaci od nás chodia na externé s tým, že vraj si opakujú len to, čo už vedeli...Takže ak si máknem teraz, prečo nie?

    OdpovedaťOdstrániť