Chlapec na drevenej debničke- Recenzia

Kniha: Chlapec na drevenej debničke
Autor: Leon Leyson
Žáner: Autobiografia, vojnoví román
Rok vydania: 2013
Počet strán: 238 strán
O čom je kniha:
V malom Poľskom mestečku žila rodina ktorej členom bol aj náš hlavní hrdina Leib Lejzon, neskôr známi ako Leon Leyson. Bola to veľká rodina s otcom a mamou.  Otec rodiny tažko pracoval aby sa jeho rodina mohla dostať o lepšieho. Či to židovskej rodine na prelome druhej svetovej vojny zachránilo alebo zničilo život je otázne. V tej dobe nikto nemohol vedieť čo sa chystá.
Príbeh Leibsa Lejzona je plný zvratov, hladu, koncentračných táborov ale aj milosrdnosti ľudí. Všetko totiž v jeho živote ktorému hrozila istá smrť zamotal Oskar Schindler, nacista ktorí hral a dve strany.
Moje pocity:
Mám rada príbehy o druhej svetovej. Nie preto že by som bola nejaký psychopat ,ale skôr s osobnej filozofie. Keď sa poučíme s minulosti tak nemusíme spraviť rovnaké chyby v budúcnosti.  Moja rodina si zažila teror na vlastnej koži a ich dedičovo si o to viac vážim. I ako polovičná židovka to beriem za povinnosť vedieť o tom niečo. Príbeh Leona a jeho rodiny sa skutočne stal a je smutné že autor umrel len niekoľko  mesiacov pred jeho vídaním.

Čo knihe vyčítam:
Formát. Kniha je obsahovo skvelá ale vadí my ťažká tvrdá väzba ktorá sľubuje plno textu. Ale toto bolo pre mňa sklamaním. Veľké medzery medzi riadkami a málo opisov okolia. Viac by ma zaujímalo ako vyzerala Narewka  alebo čo sa odohrávalo v gete. Troška mi to vynahradili fotky čo sú na konci knihy ale i tak som troška nešťastná že v mojej aj tak malej knižnici ( Čo sú dve poličky) zavádza kniha ktorá by mohla byť o polovicu kratšia.

Niečo o Autorovi:

Je to skutoční  príbeh a tak asi je jasné že pán bol dosť starí. Smutné je to že sa nedožil vydania knihy. Umrel len niekoľko mesiacov pred videním a to je aj dôvod prečo som rada že som túto knihu chytila do ruky. Je to úcta a česť poznať Leona a jeho príbeh.  Vďaka nemu som sa prekonala a chystám sa pozrieť Shindlerov zoznam ktorí som nemala ešte tú česť vidieť lebo som sa bála že mi to bude ležať v srdiečku. Ale chcem si to pozrieť už len preto aby som sa konečne pozrela na toho nacistu ktorí dostal miesto v Izraeli aby tam odpočinul.

Hodnotenie:
  4/5- Bodík za formát