pondelok 7. júla 2014

Peniaze vo svete dospelých


Pred pár rokmi sa mi tieto problémy zdali vzdialené. Ale už ich musím riešiť, nie preto že by som musela ale preto že viem ako čas letí. Len nedávno som bola 13 ročné dievčatko ktoré blogovalo každý deň, lebo nič nemuselo riešiť.  V tomto článku sa chcem zamyslieť nad hodnotou peňazí.  
 
Šťastie si za peniaze nekúpiš, ale bývanie je tiež dobrá vec. 
http://www.mitzvahmarket.com/wp-content/themes/mitzvah2/xtimthumb.php,qsrc=,hwww.mitzvahmarket.com,_wp-content,_uploads,_2012,_08,_Screen-Shot-2012-08-28-at-9.10.02-PM-e1346203416501.png,aw=280,azc=3,aq=90.pagespeed.ic.msrQ4haYt_.pngŠťastie si za peniaze nekúpiš... Pekná fráza. A ja sa pýtam...  „Čo by si nosil/a keby si nemal/a peniaze? Čo by si jedol/a? Kde by si býval/a?“ Áno je rozdiel peniaze a peniaze. Ale ako rozoznáme čo je v pohode a čo je veľa? To sú veci nad ktorými sa musí zamyslieť každý čo má už nejakú finančnú úlohu v rodine. 
Podľa mňa bežnému človeku na Slovensku stačí ak má na bývanie, jedlo, ošatenie a na dovolenku raz do roka. Toto všetko okrem bývania si môžeme korigovať. Bohužiaľ najväčší výdavok je zväčša to bývanie. Dovolenka sa dá vybaviť cez last minute alebo cez zľavu dňa skvelo. A prečo to potrebujeme? Však ušetríme?  To je to šťastie o ktorom rozprávam. Ako študenti to máme jednoduchšie. Máme dosť voľna na to aby sme zrelaxovali ale v robote to tak nebude a tak je skvelé odisť s toho stereotypu a nabrať novú energiu.  

Viete si to predstaviť?
Ráno stanete, idete do roboty aby ste mali na prežitie dosť prostriedkov, cez víkend buť upratujete, varíte alebo len tupo čumíte do teľky lebo iné nevládzete. Takéto týždne postihnú raz za čas každého. Čo ale spraviť pre to aby sa to nestávalo tak často? Myslieť do budúcnosti.
Skúste sa už na strednej zamyslieť či to čo študujete za to stojí. Ak ste na základke tak skúste zariskovať a pozrieť sa na internete aj po nejakom odbore alebo bilingválnom gymnáziu ktoré by vás napĺňalo. To čo Vás bude napĺňať na škole tak to určite aj v kariére a to je jedno či je to matematika alebo hudba. Potrebujeme architektov rovnako ako umelcov. Potrebujeme smetiarov rovnako ako psychológov. Treba hľadať ponuky a kontakty už skoro inak sa začína ťažko.  

Poviem Vám príbeh:
Keď som mala 16 rokov tak som išla na učňovku zo slovami že chcem ju dokončiť, spraviť si maturitu a ísť na Vysokú školu. Ale moje kadernícke remeslo ma napĺňalo.  Našla som si prácu v kaderníctve a rozhodla som sa že sa začnem venovať kozmetike lebo ma to baví. Náhoda tomu dala  A i keď je najhoršie môžete pokojne vymyslieť lacnejšie alternatívy. Sú všade okolo nás ale ja tu nie som od toho aby som robila reklamy istým značkám alebo firmám. To je niečo nad čím by mal každý zabojovať po svojom. Jak v práci tak i vo financiách. A to je tá dospelosť ktorá čaká každého z nás. 
že moja základná škola bola taká náročná že som si sama povedala že nemám na gymnázium. A i keď som zmaturovala na samé jednotky a mohla som sa dostať na nejaké školy zamerané na históriu tak som to nespravila. Viem počítať. ( I keď je pravda že s tej matiky keby som maturovala, tak by jednotka určite nebola :D). Skončila by som v 26 stich. A bola by som na úrade práce. Svoje remeslo by som zabudla a ťažko by sa mi doň dostávalo. A áno moje remeslo vynáša dosť na to aby som si mohla dovoliť „ luxus“ nejakej dovolenky. Práca ma baví a mám klientky ktoré sa ku mne vracajú lebo sú s mojou robotov spokojný. A na konci dňa som tiež šťastná že som niekomu spravila radosť. Viem že keď budem v robote na plný úväzok tak sa nebudem nudiť. A to je to. Ak ste šťastný máte dosť energie na to posúvať sa ďalej.

Dúfam že Vám niečo tento článok priniesol, lebo je to u mňa dosť aktuálna téma.
Ako ste na tom Vy? Klukne mi napíšte do komentárov =^.^=    

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára