Vládca Vlkov Recenzia

Séria: Prvá kniha trilógie Černokňažník
Žáner: Fantasy
Rok vidania: 2009
Počet strán: 244 strán
Hodnotenie na Goodreads: 3,93

O čom kniha je?
Rogan prezívaný černi je na svojej ceste za pomstou svojej manželky a syna ktorý sa stali obetou Avarov. Rogan je samotár ale cestu mu skríži vedma Mirena ktorá túži po Avarskom zlate. Spoločne sa vydávajú na cestu plnú krvi a dobrodružstva. Rogan ale postupne zistí že jeho cesta sa neskončí tým že zabije Avarov. Jeho osud mu troška premieša karty v jeho doterajšom živote a otvára mu nové možnosti a nový osud. Čo Rogan spraví keď zistí odkiaľ pochádza? Podarí sa mu pomstiť mŕtvu manželku?  A prežije to vôbec? ( no na poslednú otázku už asi viete odpoveď keď je to trilógia ale i tak to dobre znie =^.^=).

Moje dojmi s knihy:
http://www.martinus.sk/data/tovar/_l/77/l77532.jpgKniha je písaná v štýle ktorému pochopia iba Slováci, Česi a možno Poliaci. Je plná slovanskej mytológie a reálnej histórie. Každý pri čítaný sa musí chvíľkami zamyslieť lebo aj slang je troška archaický. Ale zároveň je kniha plná vtipných rozhovorov ktoré uľahčujú fakt že ide o krviprelievanie  a vážneho rozhodovania ( lebo jediná chyba by pre hrdinov bola osudí). Inak či to typické fantasy len vsadené do ozajstnej krajiny . Krásny pohľad na to ako vyzeralo naše územie. Som troška smutná s toho že som sa niektoré zaujímavé veci musela dozvedieť s románu a nie zo školy. Mali sme naozaj zaujímavú mytológiu a červenák sa jej ujal svojim spôsobom. Každé slovo som mu hltala aj s navijakom. Opisy krvavých scén typu: „Avar si všimol že mu s čela vyrástol šíp.“ ma chvíľkami aj napriek morbidite toho všetkého pobavili.

Komu odporúčam knihu:
Okrem toho že by si ju mal prečítať každý Slovak ktorý si naivne myslí že náš vzdelávací systém je správny ,by som ju odporučila ako inak fanúšikom fantasy.  Ako inak je to trilógia tak to skončí tak napínavo že musíte siahnuť po ďalšej časti. ( Čo som síce ihneď nespravila lebo som chcela prečítať niečo na odľahčenie nech mi s toho nehrabe ako keď som si pred rokom dávala maratón Harryho Pottera ale teraz som už v polovine druhej časti tak sa  2.9.20014 môžete tešiť na recenziu).  Je to trilógia a tak ak máte radi knihy plné napätia na pokračovanie tak do toho.  Rovnako by som to asi odporučila asi 16 a starším lebo sa tam okrem drastických scén a krvi rozoberá politika ale to záleží na každom či sa na to cíti alebo nie.

Hodnotenie:
4/5
I napriek tomu že kniha bola úžasná tak bojové scény boli moc komplikované a niekedy som sa v knihe strácala. Tento nedostatok ale v druhej časti sa moc nenachádza. Boh vie uvidíme ako sa to vyvinie.