štvrtok 29. mája 2014

Legalizácia drog ÁNO či Nie


Budem drogy brať všeobecne i napriek tomu že sa v téme jedná iba o marihuanu.

Drogy. Čo to vlastne je? Niekto vraví že hudba je pre neho droga iný že marihuana. V každom prípade každý z nás je na niečom závislý či už je to droga ako si ju predstavujeme alebo nie. Ohladom marihuany som skeptická ale nie som za podporovanie tejto rekreačnej drogy. Prečo? Lebo mála som spolužiačku ktorá ju užívala od dvanástich rokov. Spoznala som ju nástupom na strednú školu keď som mala 16 a poviem vám že to bolo normálne dievča ktoré malo o kolečko menej. Ale za tri roky čo som bola na učňovke som na nej videla úpadok. Nemala síce nejaké fyzické vady ale jej mozog sa spomalil. Keď som ju doučovala angličtinu tak si nepamätala nič s toho čo som jej nakreslila ako škôlkarovi i keď to pochopila. Bolo to ako učiť malé dieťa a každým mesiacom to bolo horšie a horšie. Moja spolu sediaca ju doučovala matematiku a mala ten istý problém. Preto som sa stala zástancom toho že nie. Nebolo by dobré predávať marihuanu ako cigarety ale zasa tie tresty by nemuseli byť také prísne.

Cigarety sú iná kapitola. Priznám sa aj ja raz za čas si jednu dám a keď som v spoločnosti tak aj viac ako jednu. Ale keď si to tak vezmete tak cigarety tak na cigarety neexistuje závislosť. A to Vám môžem ľachko vysvetliť. Keby teraz prestali predávať rožky a cigarety tak viac oplakávam rožky. Osobne považujem takzvanú závislosť na cigarety ( ak niekto nevyfajčí viac ako krabyčku denne) za placebo efekt. Určite to každý pozná zo školy trasúce sa ruky po cigarety. I keď som mala obdobie že som vyfajčila viac ako by som mala nikdy sa my ruky netriasli nikdy som nežobrala o cigaretu a nikdy som o tom nebásnila ako o nejakom zázraku. Je to preto že v cigarete je tak málo nikotínu že vypestovať si na to závislosť si vyžaduje určite úsilie.
Dobre ale ja som cigaretu zobrala do ruky až keď som mala 19 rokov a udržujem etiku a to takú že nefajčím blízkosti detí , mamičiek a ani ľudí ktorých nepoznám(lebo viem ako to iným môže vadiť). Ale iný to nerobia a preto sa na to dívam dosť negatívne a keby cigarety zakázali tak by bol zvet určite krajší. Čo by som ale podporila by boli prísnejšie zákony ohľadom fajčenie mladistvých lebo pľúca dvanásť ročného dieťaťa a moje pľúca sú rozdiel. Dávala by som vyššie pokuty predavačom ktorý si nepíjajú občiansky preukaz, keď už je táto droga legálna, už len preto že ak človek začne v dospelosti tak to považuje skôr za spríjemnenie chvílky ako nejaký zázrak. Proste dá sa bez toho žiť ale keď to tu je a mám čas prečo si poobede nesadnuť ku kávićke a nedať si jednu s tatkom či s kamarátmi po škole v nejakej kaviarny.

Čo by som ale zakázala je tvrdý alkohol. Ale to je preto že som abstinent. Ja viem že je to divné že cigarety áno ale alkohol nie ale to je preto že som si zažila svoje ako dieťa. Pivo či víno je vec kultúry ale PREBOHA MY NIE SME RUSY. To že nejaký narkoman si pichá špinavé ihly do tela ale ináč nikomu neubližuje je jedna vec ako keď niekto pije aby sa upokojil. Niektorý sú veselší ale jeden s desiatich je agresívny. A zničilo to nejednu rodinu. Teraz netvrdím že by som zaviedla prohibíciu ale tvrdý alhokol typu vodka je niečo také nekultúrne. Sme pivný národ a toho by sme sa aj mohli držať. Nikdy som pivo nepila ale akceptujem ho. Česi to síce berú ináč ako Slováci ale kultúra ohľadom toho je podobná ak nie rovnaká. Závislosť na alkohole ne zlá a netvrdím to iba preto že som si ja niečo zažila ale preto že viem že je takých rodín veľa a verte že nie je nič horšie ako takéto detstvo a nikomu to neprajem.
Iná téma je závislosť na sladkostiach či počítači. To Vám nikto nezakáže lebo by to bola hlúposť. Ale to je vec s ktorej človek buť vyrastie alebo časom obmedzí lebo ho do toho dotiahne to že má malo času.

A teraz sa zamyslite milí čitatelia. Je závislosť ako závislosť? Vo veľa prípadoch legálnych drog ide o placebo efekt nie o závislosť ktorá by potrebovala odbornú pomoc. Ohľadom tvrdích l drog od 18+ ide celkovo o fakt že treba uchrániť mladšiu generáciu lebo ešte na to nie su pripravené. A je známe že ak si niekto vypestuje od detstva nejakú závislosť ťažko sa jej zbavuje. Protidrogové opatrenia sú dobrá cesta ale ich legalizácia je zasa zbytočná. Ak by som brala do úvahy iba marihuanu tak je pravda že je to niekedy dobra medicína. V tedy by som ju dala na lekársky predpis ako liek a iba určite množstvo. Nie je to žiadna veda.
Čo sa týka ľudí čo drogujú či hrajú na automatoch tak moje riešenie je že ak to nejde po dobrom tak ho alebo ju nechať v tom nech si uvedomí svoju chybu. Nech aj umrie, lebo pri prvej dávke on či ona vie čo roby a ako to môže skončiť. Vtĺkajú nám to do hlavy od malička a kto si nedá povedať tak jeho chyba. Môžete ma považovať za krutú ale s týmito ľuďmi mám dosť skúsenosti a ak daju nejakej droge prednosť pred vami tak je jasné na čom ste. Samozrejme že najlepšia pomoc je odborná a keď je to naozaj vážne tak sa na ňu treba obrátiť i keď to je pre obidve strany ťažké.

2 komentáre:

  1. Áááá! Bože, Jenny, je to tu krásne! Tak rada zas čítam tvoje články. No, k mnohým veciam, čo si tu povedala, som už sama písala samostatné články: fajčenie, závislosti- takže to sa opakovať nebudem. Čo sa týka marihuany a celkovo drog, môj názor je, že kto nechce nikdy to nevezme...Tam nemám veľmi čo riešiť. Čo všetko je zakázané a mladí sa k tomu aj tak dostanú...To by si musela zmeniť myslenie ľudí, čo nejde, každý si to musí zvážiť sám.

    Super článok! :) Len by som poprosila perex, myslím, že by to vypadalo prehľadnejšie...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tieto články sú ešte so starého blogu. Čisto len kvôli rubrikám. Ešte stále sa hrám s nastaveniami ale už som sa troška do toho dostala tak za chvíľku tento blog začne mať hlavu aj pätu. :)

      Odstrániť